BRAX blijft internationaliseren: vanaf 2018 met een eigen verkoopsorganisatie in België

BRAX blijft internationaliseren: vanaf 2018 met een eigen verkoopsorganisatie in België

De moderetailer BRAX uit Herford neemt op 01.04.2018 de groothandel van zijn producten in België over van zijn al lang bestaande partner ARW, Brussel.

De business van de 18 BRAX-winkels die door ARW, deels in samenwerking met andere franchisepartners, worden geëxploiteerd, blijft naadloos verder bestaan. Op 01 januari 2018 neemt BRAX 10 winkels in eigen beheer over, 8 winkels zullen blijven met directe ondersteuning van franchisewinkels van BRAX.

ARW is sinds 1995 de distributiepartner van BRAX in België. In deze periode is België de belangrijkste buitenlandse markt van de outfitaanbieders in Oost-Westfalen. "Het was onze gemeenschappelijke wil en een gezamenlijk besluit van ARW en BRAX om rekening te houden met veranderingen op de Belgische markten," zo zijn Rik Wouters, eigenaar van ARW, en Stefan Brandmann, CEO van BRAX, het eens. "Wij zijn van mening dat we op deze manier nog meer kunnen inspelen op de vragen van de markt en voor onze klanten nog korter op de bal en via alle kanalen kunnen spelen. Rik Wouters en zijn hele team van ARW hebben BRAX in de afgelopen 20 jaar met passie ontwikkeld tot een vaste waarde op de Belgische markt. Daarvoor zijn we hem zeer dankbaar“, zo zegt Stefan Brandmann verder.

Met Kris van de Mierop is een managing director aangenomen voor BRAX Belgium BVBA, die over veel knowhow en uitstekende branchekennis beschikt. Bovendien zal bijna het hele BRAX-team van ARW zich bij het nieuwe bedrijf voegen. Steven Roosens blijft verantwoordelijk voor Womenswear en Xavier Bouckaert voor Menswear als verkoopvertegenwoordiger.

"Voor onze groothandel-partner in België verandert er niet veel. We zijn blij dat het door de wol geverfde BRAX-team van ARW zich bij het nieuwe bedrijf zal voegen. Zo blijven, naast de showroom in de Fashion Garden in Brussel, de contacten en de service voor onze klanten op een hoog niveau", zegt Nils Schrahe, Director International Sales. Ook alle medewerkers in de eigen winkels worden door BRAX overgenomen. "Dit feit vergemakkelijkt de omnichannelbenadering in België enorm en ondersteunt onze ambitieuze plannen voor de toekomst", voegt Nils Schrahe eraan toe.

BRAX behaalde in 2016 een wereldwijde omzet van € 308 miljoen en de omzet is ook in dit jaar met 1,5% in het geplande groeigebied gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar op 30.06. België is het vierde land na Nederland, Zwitserland en Oostenrijk, waar BRAX de volledige distributie beheert met een eigen bedrijf.

Dorothée Marcus Media Mania
About BRAX

FEEL GOOD! - Herford-based fashion label BRAX has stood behind this lifestyle for more than 125 years. Founded by Bernward Leineweber in Berlin in 1888, the company has made a name for itself as a key player in the premium casual clothing segment.

BRAX is all about passion: A passion for inspiring customers for our products. This passion guides us in every project and all decisions during our day-to-day work. This has enabled us to develop BRAX into a successful casual fashion brand, well beyond our core product - trousers. In a changing world of fashion, we are shaping the future of BRAX in cooperation with our partners and customers. Our products are a byword for perfection and quality. Our desire to provide a top-quality service is reflected in our products, communications and in the people who represent our company, whether at the point of sale, in the media or in the digital world. Our fashion is modern and innovative. Our customers are the architects of their own lives, are mainly 35-59 years old, are experienced and have the positive trait of valuing what is genuinely important.

The brand values smart, stylish and passionate epitomise the BRAX brand! For our partners we are an image anchor, for our customers always the right choice when it comes to the demanding implementation of fashion trends, while at the same time convincing with product innovations and a high degree of fashion. Our passion is contagious!
More than 1,100 employees are decisively responsible for the success of the BRAX brand, while over 1,800 shop-in-shops serve as image carrier of our label worldwide. We combine online and offline stores into smart solutions and the BRAX marketing activities reach people worldwide without neglecting local conditions - think global act local.